onsdag 18 januari 2012

Lunch!

Har precis avnjutit denna goda lunch som jag själv gjorde igår, haha.
Testade faktiskt något helt nytt och hör och häpna så blev det sjukt gott! Därav min stolthet. Det är fläskytterfilé med gul lök, torkade trattkantareller (plockat själv) och en creme fraiche med smak av karljohansvamp, timjan och citron. Vit fiberpasta och vitkålssallad till, mmm mm! Jag kan rekommendera detta.



Hittills så har jag hunnit läsa igenom en artikel på engelska om ojämlikheterna i barns välbefinnande i världens rika länder. Väldigt intressant faktiskt, även om det är lite trög läsning då de e massvis av olika tabeller och liknande och jag måste koncentrera mig hela tiden. Är nu inne på en artikel om barnfattigdom i Sverige och hur barn påverkas av samhället. Det är ruskigt att se vilka dåliga förutsättningar barn med utländsk bakgrund KAN ha. Inte alla men tyvärr är inte statistiken någon trevlig läsning. Inte heller ensamstående föräldrar har det lätt, men vem trodde något annat?
Gillar den här kursen! Tror jag kommer lära mig mycket viktiga saker, även om jag redan nu är nervös för tentan som komma skall. Men, det är ett senare problem!

Nu ska jag ta och fixa lite med disken som väntar på mig, sparade den för att jag ska få en liten paus i läsningen. En promenad hade ju inte suttit fel heller, men jag får nog hålla ut till träningen ikväll. Tänkte köra både ben+vader och cirkelträning idag. Ingen ro och ingen vila!
Just det ja, disken var det ja... Det ena roliga avlöser det andra här hos mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar