onsdag 21 december 2011

Strong is the new skinny!

God morgon!
Igår körde jag och Pauline ett pass ben men vi hann även med några ryggövningar då vi kommer missa fredagens pass. Sen efter det körde vi cirkelträning i 45 minuter, gillar det starkt faktiskt! Jag kör så svetten sprutar (ursäkta uttrycket) och jag känner mig trött när jag går därifrån. Härlig känsla!! Det är nog ett pass jag kommer gå på varje vecka. 
Nu närmar sig klockan 9 på morgonen och om ungefär en timma ska jag vara färdig och vänta på att Pauline ringer mig så vi kan träna, idag kör vi bröst/axlar och eventuellt lite armar om vi hinner, vilket vi antagligen gör. Jag är så glad att jag bytte till motionshuset och att jag har fått en kompis att träna med igen, de gör de hela så mycket roligare! Sen skall jag hem o göra mig i ordning för jobb resten av dagen och kvällen!


Jag tycker verkligen att "strong is the new skinny". Eller snarare tycker jag väl mer att vara hälsosam är det nya, att man motionerar och äter bra för det mesta. Ja, att man tar hand om sin kropp helt enkelt! Alla har ju olika grundförutsättningar och det får man ju tänka på när man börjar träna. För en del kan nå helt sjuka resultat med träning medan andra kanske knappt får några resultat alls. Men oavsett så ska man vara rädd om sin kropp, det är den enda kroppen man får...

 Enough with the serious, nu ska jag lira lite Sims tror jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar