tisdag 6 december 2011

Kettlbells

Jepp igår testade jag Kettlebells istället för styrketräning och idag är träningsvärken ett faktum kan jag meddela. Jag har allra mest värk i triceps men även lite i magen och bak i skuldrorna. Underbart! Precis den känslan jag vill åt.

Körde på 8 och 10kg vikter igår för att mjukstarta, så får det bli ökning allteftersom. Någon annan som kör kettlebells? Isåfall vilken vikt ligger du på?

Satt igår med G och försökte få ihop mitt schema men det är sjukt svårt.. Anledningen till att jag vill ha ett schema är dels för att det blir mer diciplinerad träning och att jag kommer få ut mer av träningen än att bara göra träning utan mål om man säger. Vill gärna ha kvar styrkedelen då jag känner bra resultat av det och är rädd att det försvinner om jag slutar med styrkan..

Precis som bilden visar så hade jag en bild av att man ska se ut såhär med styrketräning som den översta bilden.. Men egentligen blir det ju bara sjukt bra och snyggt som bilden nedan! Tänkvärd bild som jag tror säger väldigt mycket om tjejers träningstankar... Eller hur tänker ni kring styrketräning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar