onsdag 14 december 2011

Body Combat

Ja jag tänkte att jag skulle recensera hur jag tyckte att första passet på bodycombat på Motionshuset var gentemot hur det är på sportlife!

Jag tycker väldigt mycket om instruktörerna på sportlife och tycker att dom är duktiga på att förmedla motivation, ork och det där lilla extra.. Nu ska jag ju såklart gå på detta fler gånger och en gång säger inte speciellt mycket om hur instruktören är.

Men hon kom in precis när passet skulle börja, fipplade lite med musiken, hann inte ta på sig lindorna och det tycker jag är lite oproffsigt.. Sen sade hon innan vi började att hon brukar spela väldigt hög musik vilket jag tycker är skitbra, det är peppande. Men hon spelade inte alls högt! Kanske hon inte vågade? Jag uppfattade det som att folk kanske tycker det är för högt ibland..  Försökte visa att jag ville att hon skulle höja men hon såg mig inte. Sen så sade hon inte till alla gånger när hon byter övning, till exempel om man står och gör uppercuts och skall byta till hooks så bytte hon bara utan att förbereda oss och det gillar jag inte!

Jag fokuserar så mycket på mig själv med slag och andning när jag tränar BC och vill inte behöva titta på instruktören, men det fick jag göra mycket under passets gång för att hänga med.

Det jag gillar med motionshuset istället för sportlife är gruppsalen, den är stor och rymlig, bra luft och bra belysning som är mycket smickrande under tiden man tränar ;)

Så summa summarum så tyckte jag att det var ett okej pass eftersom jag blev mycket trött men hoppas på att det blir bättre än igår!




Om du aldrig gått på body combat kommer ett smakprov här!

Bjuder på en bra träningslåt oxå: Breeze and styles - Your shining

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar