torsdag 27 oktober 2011

Marklyft

Godkväll!
Nu ska jag alldeles strax hoppa i sängen för jag är supertrött! Men när vi diskuterade styrketräning idag i skolan så fick jag idén att kanske lägga upp lite bilder och filmer på olika övningar som man kan göra. Låter det bra? Ursäktar bildkvalitén redan nu...



Den övning jag börjar med är marklyft. Fokus ligger på ryggträning men jag känner även att jag tränar baksida lår. Bra att tänka på är att inte böja ryggen och att man inte står med helt raka ben.. Alltså att kroppen följer med i övningen.
Den här övningen gjorde jag 3 repetitioner på, och en 4:e uppvärmning på ungefär hälften av det jag tar sedan. (Så gör jag på alla övningar). Uppvärmning är bara med stången som väger ca 20kg och sedan gjorde jag 5x50 kg, 5x60kg, 5x60 kg.

Nästa gång är det dags för ökning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar