lördag 29 oktober 2011

Dagens träning

Träningen gick bra idag, armar, blev lite sent bara för jag var tvungen att hämta min älskade sambo efter jobbet när jag egentligen skulle tränat. Känner att jag har ont i benhinnorna idag dock vilket inte känns bra, men jag tror att det beror på för dåliga skor på jobbet under dagen.

Gick till Life på överby och gjorde ett test efter jobbet. Man får svar på hur mkt muskelmassa man har, fett, vilometabolism och annat. Med vilometabolism menas det som kroppen förbränner under en dag utan att du tränar eller så. Så ska man gå ner i vikt skall man lägga sitt kaloriintag under sin vilometabolism. Vid träning kan man ju dock lägga sig lite högre om man vill eftersom man då får ökad förbränning. Senast jag gjorde testet var i april och såhär såg det ut då jämförelse med idag:

april:
  • Fett % 29,6 (21-35)
  • Muskelmassa % 30,7 (28)
  • Vilometabolism 1427 
oktober
  • Fett% 28,5 (21-35)
  • Muskelmassa % 31,5 (28)
  • Vilometabolism 1442
Resultatet är med andra ord på 6 månader: -0,9% fett, + 0,8% muskelmassa och +15 vilometabolism. Det som jag har skrivit i parentes (21-35) är vad kvinnor skall ligga på som är normalt i fett% och (28) på muskelmassa så där ligger jag ju bra till. Bjuder på en suddig bild som jag tog idag med, lite muskler börjar titta fram iallafall på ryggen :)
Nu ska jag mysa ner mig i sängen bredvid min prins, som verkligen är finast i världen <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar