onsdag 12 december 2012

Onda benhinnor = glädjestund

Ja jösses vilken dag jag hade igår. Varning för långt inlägg!

Vi skulle leda idrottslektioner igår i skolan, för ett par veckor sen blev vi uppdelade i grupper och fick varsin sport. Jag och min grupp (Linda & Linda) fick innebandy som vi startade med dagen med. Fick jättebra respons ifrån läraren och sen va det bara att slappna av resten av dagen och vara med på de andras lektioner. Vi gjorde innebandy, basket, handboll, fotboll, volleyboll och bordtennis. Jag va inte med på alla eftersom det bara behövdes typ 10-12 st "barn" till varje "lektion".

Men jag fick vara med på fotbollen. Åh jösses jag trodde inte att jag hade en sån tävlingsinstinkt kvar där. Haha, jag gick helt bananaz när vi skulle köra match! Jag gick totalt in i det,  sprang som en blå fram och tillbaka och svetten rann. Haha, jag hade SÅÅÅ roligt!! Lite skrämmande ändå hur det sitter kvar till viss del i huvudet, kom på mig själv med att tänka på de andra i laget och bara "men va faaaan, kör på! Ge inte upp! Tryck till!" och så vidare och så vidare... Att dom inte gav lika mycket som mig ;) Ha ha ha. 

Vi losade iallafall stort, men vi lyckades få in ett mål. Gissa vem som satte det, 'nuff said. Ja som sagt, det va så himla roligt, tror nog att jag kan ha skrämt upp vissa av dom när jag körde på som mest. En tjej sa till mig efteråt "Shit asså du va galen där ute". Haha!!
Saknade verkligen fotbollen där en stund och bara njöt av att få spela igen! Synd att jag gav upp det faktiskt back in the days. Men men, sånt är livet!

Men idag, när jag vaknade!  Holy shit! Jag har så ont i mina benhinnor va. Jag stapplar seriöst fram här hemma som en gammal kärring. Jag har träningsvärk (eller bara värk, lite osäker där) i höfterna, ifrån alla skott. ÅÅÅh, så klantigt av mej att dra på mej onda benhinnor. Men jag får nog ändå säga att det va värt det, för jag hade så kul! Sa jag att det va roligt förresten? ;) haha, ska avsluta det här inlägget nu. Blir nog ingen konditionsträning idag bara för det, kostar det så smakar det. Japp.

Tack och hej för mej /En före detta fotbollsälskare (och lite finns nog kvar)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar