måndag 3 december 2012

Mått

Usch, vilken söndag jag hade igår. Började må illa redan när jag gick upp men tänkte inte så mycket på det utan försökte äta frukost som vanligt, men då blev det bara ännu värre. Eftersom ja skulle till jobbet så åkte jag dit ändå och mådde riktigt dåligt. Klarade att vara på jobbet knappt en timma sen fick jag åka hem. 

Ett ord: Magsjuka.

Inte precis något jag hade räknat med. Åt i princip inget igår och idag har ja ätit pyttelite frukost, sen lite blåbärssoppa, vit pasta och mannagrynsgröt. Pust, men jag är back on track iallafall, så jag kan åka till skolan imorgon på alla seminarier, går inte att missa.


Fick hoppa över träningen idag med andra ord, dels för att det ju är smittorisk 48h efter och sen för att jag knappt har någon energi ännu eftersom jag ätit så dåligt. Får komma med nya krafter på torsdag istället.

Va på motionshuset och gjorde en kroppsmätning i fredags, tänkte att jag skulle dela med mig lite av hur det såg ut...

Jag har en fettprocent på 23,7% istället för 24,2% som jag hade sist, och jag har kommit fram till att mitt "mål" är att ligga på ca 20-21% så jag närmar mig mitt "mål". Min vilometabolism ligger på 1417 kcal, och har minskat sen sist. Men jag har oxå minskat i vikt så det är ju inte så konstigt. Blir allt tuffare att gå ner med andra ord, eftersom jag oxå måste äta mindre, men just nu är det inget problem eftersom jag tränar såpass mycket som jag gör. Om man räknar in min dagliga rörelse så ligger jag nog lite på minus ändå.

Någon annan som vill dela med sig av hur ni ligger till, ifall ni gjort kroppsmätning? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar